KAIMRC, P.O Box 22490, Riyadh 11426 Saudi Arabia.
+966114294444
+966114294440

New ITTMO-KAIMRC Successful Patent Registration: “A Therapeutic Liposome and Method of Treating a Subject having Cancer”

New granted patent invented by:

The Primary Inventor:

Dr. Majed HALAWANI,

Associate Research Scientist, Department of Nanomedicine at King Abdullah International Medical Research Centre

The Co- Inventor:

Mr. Moayad HARIRI ,

Technologist, Department of Nanomedicine at King Abdullah International Medical Research Centre

Doxorubicin is one of fundamental treatment regimens for many cancer diseases. However, the severe side effects of doxorubicin-induced cardiotoxicity were critically threatening cancer patients’ lives, which eventually limited its use. Doxorubicin has been encapsulated inside a novel developed nanoparticles formulation that contain Omega-3 and beta glucan polysaccharides which itself has anticancer activity as well as antioxidant activities. It works to create great deal for doxorubicin to promote its anticancer activities more efficacy with less toxicity. The developed drug formulation will improve the lives of patients by different means such as increasing drug efficacy and reducing its doses.

براءة الاختراع هذه هي تركيبة دوائية جديدة والتي كونت بماده مضادة للأكسدة تعرف باسم الأميغا-3 وكذلك مادة لها فاعلية ضد الخلايا السرطانية تعرف باسم البيتا-جلوكان  حيث أستخدم هذه الجسيمات المتناهية الصغر في تغليف عقار دوكسوروبيسين ليكون نسخة محسنة عن العقار التقليدي . الجدير بالذكر ان التركيبة الدوائية الجديدة للدوكسوروبيسين تحسن من أداء هذا العقار و تقلل من سميته حيث أنه من المعروف عن عقار الدوكسوروبيسين أنه أحد العقاقير العيارية المستخدمة في علاج كثير من أمراض السرطان ولكن له آثار جانبية حادة تسبب غالباً تسمم لخلايا القلب مما ينتج عنه خطر على حياة مرضى السرطان. من ناحية أخرى فإن التركيبة الدوائية الجديدة سوف تسهم إن شاء الله في المستقبل على تحسين حياة مرضى السرطان الذين يستخدمون عقار الدوكسوروبيسين وذلك عن طريق زيادة فعالية هذا الدواء وتقليل جرعاته في أن واحد والذي سوف يعمل على الحد من خطر التسمم الناجم من عقار الدوكسوروبيسين التقليدي

October 5, 2017